Práva a povinnosti pacientů
Etické kodexy
Stížnost
Proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat písemnou stížnost:
a) pacient
b) zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta
c) osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
d) osoba zmocněná pacientem
Stížnost se podává v písemné formě - formulář je umístěn pod tímto textem, případně si jej stěžovatel může vyžádat v sekretariátu ředitelství nemocnice.
Nemocnice Žatec, z.ú. po obdržení stížnosti postupuje takto:
- označí datem, místem přijetí, jménem a podpisem osoby, která stížnost přijala a bezprostředně stížnost postoupí k centrální evidenci
- prošetří, vyhodnotí a v zákonné lhůtě podá stěžovateli vyjádření o způsobu jejího vyřízení
- navrhne stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné
- vyřídí stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení; Lhůtu 30 dní může Nemocnice Žatec, z.ú. odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů; jde-li o stížnost, která jí nepřísluší k vyřízení, v takovém případě stížnost prokazatelně postoupí věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti informujeme stěžovatele
- může šetření stížnosti ukončit, jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nezbytné nahlížení do zdravotnické dokumentace vedené o pacientovi, jehož se stížnost týká, popřípadě pořízení kopie nebo výpisu z této dokumentace, jestliže s nahlížením a popřípadě též s pořízením kopie nebo výpisu nevyslovil souhlas tento pacient, zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta a informuje stěžovatele o ukončení šetření stížnosti pacienta, jehož se stížnost týká, pokud jím není pacient.
Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb: Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor zdravotnictví, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem zdravotních služeb.